Realizacja programów profilaktyczno – wychowawczych finansowanych ze środków MKRPA w Gorlicach w II półroczu roku szkolnego 2022/2023
Treść
W II półroczu roku szkolnego 2022/2023 w naszej szkole były realizowane następujące programy:
Program profilaktyczno - wychowawczy autorstwa p. Agaty Jamro pt. „Wspólne wędrówki po Beskidzie”, cz. II - klasa 2 b /20 uczniów/
Idea podejmowanych działań wychowawczo-profilaktycznych podczas realizacji programu "Wspólne wędrówki po Beskidzie" to promowanie aktywnego, bezpiecznego, zdrowego stylu życia, a przede wszystkim uświadomienie roli aktywnego spędzania wolnego czasu w profilaktyce różnych zagrożeń społecznych.
Program profilaktyczno - wychowawczy autorstwa p. Renaty Foryś pt. „Bliskie spotkania
z regionem”, cz. II – klasa 3 a /25 uczniów/
Głównym celem programu była szeroko rozumiana profilaktyka w zakresie uczenia dzieci unikania zagrożeń, wyrabiania odporności psychicznej, a także promowania postaw pomagających w zachowaniu zdrowia i bezpieczeństwa. Realizacja zakładała serie bliższych i dalszych wycieczek edukacyjnych, spotkań dotyczących profilaktyki zdrowia psychicznego.
APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ, cz. II /aut. Sylwia Wierzchowska, Elżbieta Nerwińska/ - kl. 1b /17 uczniów/, prowadząca – p. Ewa Cembrzyńska
APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ cz. I, /aut. Sylwia Wierzchowska, Elżbieta Nerwińska/ - kl. 2b /16 uczniów/, prowadząca – p. Izabela Krupa
Cel programu APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ to rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie
z trudnościami. Korzystając z założeń psychologii pozytywnej, sformułowanych przez amerykańskiego psychologa Martina E.P. Seligmana, przyjęto, że optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu może prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia.
https://www.pozytywnaedukacja.pl/programy/apteczka/apteczka-o-programie
Unlugged – kl. 8 b, prowadząca – p. Marta Firlit
Program UNPLUGGED to program profilaktyki używania substancji psychoaktywnych oparty na modelu wszechstronnego wpływu społecznego. Wdrażany jest dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej, ponieważ według badań, to właśnie w tym wieku młodzi ludzie sięgają po substancje psychoaktywne, zaczynają eksperymentować na sobie działanie dopalaczy i innych narkotyków nowej generacji.